8 група (українська мова)

                                                            Українська мова

(8 група)  

І курс

 

Покликання на конференції Zoom                                                                     https://us04web.zoom.us/j/8708895608?pwd=NzhhODN4MzJWUXNKVkhkSmV3NEk4dz09   

Ідентифікатор конференції: 870 889 5608  

Код доступу: 7H9qWG  

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Підручник:

 Авраменко О. Українська мова (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закл. середн. освіти/ Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2018. – 208 с.  

Електронна версія підручника

https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

З м і с т     у р о к і в    т а

   з а в д а н н я    д л я    в и к о н а н н я

Урок №1-2 Вступ. Лексикографія. Сучані лексикографічні джерела: словники, довідкова література (зокрема на електронних словниках). 

 Опрацювати  параграф 1 (с.10) електронного підручника                                         https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html.

Виконати  вправи  2, 5.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU



Урок №3 Інформативна й нормативна функції словників, основні типи. Додаткові медіаресурси

 Опрацювати  параграф 2 (с.10) електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html.

Виконати  вправи  3, 5.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU


Урок №4 Поняття мови в сучасній українській літературній мові. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм

 Опрацювати  параграф 3 (с.14) електронного підручника   https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  2, 5.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=QqBHBEUFFuQ

 Урок №5 Лексична норма. Лексична помилка. Лексичне значення слова

 Опрацювати  параграф 4 (с.18) електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  2, 5.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0


Урок №6 Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність

 Опрацювати  параграф 3 (с.14) електронного підручника                            https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  3, 4 (б).
Домашнє завдання - вправа 6.

Переглянути презентацію за посиланням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-ukrainskoi-movi-10-klas-movna-norma-leksicne-znacenna-slova-leksicna-pomilka-slovo-i-kontekst-481303.html


Урок №7 Слова власне українські і запозичені. Виправдані й небажані запозичення

 Опрацювати  параграф  5 (с.23електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  3, 5.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo


Урок №8 Лексичні й фразеологічні синоніми й антоніми

 Опрацювати  параграф  6 (с.27електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  3, 6.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=scigg_eN4qs


Урок №9 Синонімічне багатство української мови

 Опрацювати  параграф  6 (с.27електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу  2.
Домашнє завдання - вправа 5.

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=scigg_eN4qs


Урок №10 Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів

 Опрацювати  параграф 7 (с.32електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи 4, 5.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланнями 1.https://www.youtube.com/watch?v=guqAYCtMY0Y (Всеукраїнська школа онлайн) 2.https://www.youtube.com/watch?v=KHTDig7qPLg (Українська мова. Найтиповіші завдання ЗНО)


Урок №11 Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов. Недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні.        (Дискусія на тему: «Які слова руйнують наше життя?»)

 Опрацювати  параграф  8 (с.35електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи 2, 3.
Домашнє завдання - вправа 7.

Переглянути відео за посиланням 1.https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k (Всеукраїнська школа онлайн) 


Урок №12 Основні групи фразеологізмів, багатозначність,  синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їх  стилістичного забарвлення

 Опрацювати  параграф  9-10 (с.38електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  3, 5.
Домашнє завдання - вправа 7 (а).

Переглянути відео за посиланнями 1. https://www.youtube.com/watch?v=VVWnltZ08c4  2.https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8 (Всеукраїнська школа онлайн) 


Урок №13 Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення) (Дискусія на тему: «Грубість – духовна слабкість чи демонстрування сили?»)

 Опрацювати  параграф  11-12 (с.43електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 4 (усно).
Домашнє завдання - вправа 7 (1, а).

Переглянути відео за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=HgQ0kTKQzo8&t=6s (Всеукраїнська школа онлайн) 


Урок №14 Тематична контрольна робота (тестування)

  Виконати  тестові завдання за покликанням https://naurok.com.ua/test/start/1114423.


Урок №15 Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі

 Опрацювати  параграф  13-14 (с.46електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 3 (а), усно.
Домашнє завдання - вправа 7 (1).

Переглянути відео за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=BBzTkk_oc5Q (Всеукраїнська школа онлайн) 


Урок №16 Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування) (Дискусія на тему: «Гаджети чи реальне спілкування?»)

 Опрацювати  параграф параграф 13-14 (с.46електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 4 (усно).
Домашнє завдання - написати есе на тему: «Гаджети чи реальне спілкування?»

Переглянути відео за покликанням  https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE (Всеукраїнська школа онлайн) 


Урок №17 Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця. Розвиток мовлення. Діалог

 Опрацювати  параграф   15-16 (с.51електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 6 (с. 50). Скласти діалог на тему: "Чим прекрасна обрана  професія?"
Домашнє завдання - вправа 7 (с.50).

Переглянути відео за покликаннями 1https://www.youtube.com/watch?v=SZX0yrzJiIU&t=13s  2.https://www.youtube.com/watch?v=SIbHUGLyyV4


Урок №18 Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт із аудиторією. Прийоми налагодження контакту

 Опрацювати  параграф  17-18 (с.56електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 6 (с. 62)
Домашнє завдання - вправа 7  (2), (с.62).

Переглянути відео за покликаннями 1https://www.youtube.com/watch?v=_uwh64UG1YU 2. https://www.youtube.com/watch?v=v-mtJVI6w2A


Урок №19 Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу.(Повідомлення на тему: «Ця музика надихає»)

 Опрацювати  параграф  19-20 (с.63електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 6 (с. 67)
Домашнє завдання - вправа 7  (1), (с.67).

Переглянути відео за покликанням   https://www.youtube.com/watch?v=gg9fxRwuSiw


Урок №20 Види читання і записування тексту виступу. Написання тексту публічного виступу.Естетика тексту. (Виступ на тему «Електронна чи паперова книга?»)

 Опрацювати  параграф  19-20 (с.63електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 5 (с. 67)
Домашнє завдання - написати текст виступу на тему:"Електронна чи паперова книга?"

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=j4_WFCdg4Go

Урок №21 Ефетивність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.(Дискусія на тему:«Чи потрібно бути мовно стійким?» )

 Опрацювати  параграф  21-22 (с.68електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи 3, 4 (с. 70)
Домашнє завдання вправа 7 (2), с. 71.

Переглянути відео за покликаннями  1. https://www.youtube.com/watch?v=UlEsSa9M_T8 2. https://www.youtube.com/watch?v=-d88bd8jZXI


Урок №22 Контрольна робота  Есе на тему:«Наголос – душа слова»
Завдання для виконання: написати есе на тему: "Наголос душа слова"

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ZcFQMS4RfRU


Урок №23 Орфоепічна норма. Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності

 Опрацювати  параграф параграф  23(с.72електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи 2, 3 (с. 73).
Домашнє завдання - вправа 7 (с.75).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA   


Урок №24 Основні правила вимови голосних та приголосних звуків

 Опрацювати  параграф параграф  24 - 25 (с.76електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 5 (с. 78).
Домашнє завдання - вправа 7 (с.80).

Переглянути відео за покликанням 1.https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0      2.https://www.youtube.com/watch?v=NFkSEeewU98


Урок №25 Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів в українській мові

 Опрацювати  параграф  26 - 27 (с.81електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 2 (с. 82).
Домашнє завдання - вправа 5 (с.83).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM


Урок №26 Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний наголос

 Опрацювати  параграф   26 - 27 (с.81електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи  3 (с. 82).
Домашнє завдання вправа 7 (с.84).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=CYHFtuRWRQo

Урок №27 Складні випадки наголошування слів

 Опрацювати  параграф   26 - 27 (с.81електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  тести №1 - 12 за покликанням https://naurok.com.ua/test/nagolos-472078.html
Домашнє завдання 
тести №13 - 24 за покликанням https://naurok.com.ua/test/nagolos-472078.html

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MvvDjmSGToQ


Урок №28 Розвиток мовлення. Усне переказування текстів різних стилів із творчим завданням

 Прочитайте текст.


 Всі ми без виключення маємо свої мрії. І як показує практика, кожна мрія посилається людині разом із засобами для її втілення в життя. Отже, справа тільки в тому,щоб відшукати ці таємничі засоби втілення своєї мрії. Сьогодні ми поговоримо про здобуття професії своєї мрії.  Мрія надає нам бажання жити та творити. Але мрія – це тільки напрямок, в якому треба рухатися, долаючи не легкий шлях.

«Мрія» та «мета» - це одночасно різні, але похідні поняття. Мрією ми називаємо щось прекрасне, але дуже абстрактне, часто не зрозуміле навіть нам самим. Проте не турбуйтеся, мрію можна досягти, якщо її перетворити на мету. Адже мета – це конкретне бажання з емоцією, надихаючою на її досягнення.

Як із мрії зробити мету? – Для цього вам на папері треба якомога детальніше розписати свою мрію – про що саме ви мрієте і опишіть шлях до своєї мрії. Потім зажмурте очі й уявіть, що ви досягли своєї мети. Запам`ятайте всі деталі, які ви помітили, а потім відкрийте очі та зафіксуйте всі деталі та почуття від образу своєї мрії на папері. Це ще не все! Для подальшої деталізації своєї мрії, перевтіленої в мету, скористайтеся наступними порадами.

1.Мрійте щиро! Тільки за такої умови мрія стає вашою. Як це перевірити? Дуже просто! Згадайти свої почуття, коли ви уявляли, що вже досягли своєї мрії. Якщо ви відчули радість та психологічне полегшення від досягнення мрії, тоді вона дійсно належить вам.

2. Визначте кінцеву дату досягнення своєї мети. Без цього ніяк! Але зауважте, що мета має бути реальною для вас та залежити тільки від вашої волі. Наприклад, безглуздо мріяти про відкриття нової галактики, краще задумайтеся про реальні речі.

3. Оберіть позитивну та конкретну мрію. Під час формування своєї мрії не думайте про те, чого ви НЕ хочете. Можливо, цього з вами так і не відбудеться, як би ви чогось не боялися. Але мрія існує для того, щоб створювати щось прекрасне, позитивне для вас, а не звільнювати вас від страху. Важливо також конкретно формулювати свої бажання. Наприклад, «Я хочу вчитися в вузі» - це не мрія для більшості з нас. Оберіть собі конкретну спеціальність та конкретний вуз. Те ж саме стосується і вашої майбутньої професії.

4. Чим ви можете пожертвувати заради досягнення своєї мети? Зрозумійте, чим більшого ви готові позбутися заради досягнення мрії, тим більше у вас шансів її досягнути. Ви повинні усвідомлювати, що протягом свого шляху до мрії, ви втрачаєте можливість досягти десятки інших мрій. Робіть усвідомлений вибір!

5. Що вам може стати перешкодою досягнення мети? Дуже важливо визначити перешкоди, які можуть траплятися на вашому шляху. Адже тільки тоді ви зможете їх подолати. Таким чином, написавши всі можливі труднощі та перешкоди на папері, ви зможете зробити план поетапного досягнення своєї мети.

6. Зробіть конкретний план досягнення мети. Після поетапного плану подолання перешкод уточніть кінцеві терміни виконання цих міні-завдань та результати, які ви від них очікуєте. В майбутньому ви будете користуватися цим планом та перевіряти себе.

7. Створюйте стимули та нагадування про свою мету. Для досягнення мети, ви повинні «жити» нею. Отже, із впевненістю розповідайте всім про свою мету та кінцевий термін, коли ви її плануєте досягти. Ви не захочете підводити себе, бо можете втратити довіру цих людей до вас. Це стане надійним стимулом до досягнення мрії. Для себе ви можете зробити нагадування про мету скрізь – наприклад, розмістить по всьому дому речі, які нагадували б вам про те, до чого ви прагнете.

8. Станьте мрійником, реалістом та критиком у однім обличчі. Дуже важливо розуміти свою мрію з трьох боків. Але не переборщіть із критикою – це може знизити вашу впевненість у собі. https://znoclub.com/dovidnik-zno/209-zhitteevij-shlyakh-mriji.html

 Виконайте завдання до тексту: 1. Редагуйте текст. 2. Усно перекажіть текст. 3. Визначте стиль. 
Домашнє завдання 
Складіть коротке творче продовження (усно)


Урок №29 Тематична контрольна робота  (тестування)
Завдання для виконання: виконати контрольні тести за покликанням https://vseosvita.ua/test/orfoepichna-norma-kontrolnyi-test-1111309.html


Урок №30  Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії

 Опрацювати  правила у параграфі  28 (с.85електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 2 (с. 87).
Домашнє завдання - вправа 5 (завдання 1, 2)  (с.88).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk


Урок №31 Ненаголошені е, и в корені слова

 Опрацювати  правила у параграфі  28 (с.85-86електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 3 (с. 87).
Домашнє завдання - вправа 7   (с.89).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=v71lrn63aho


Урок №32  Апостроф. Позначення мякості приголосних

 Опрацювати  правила у параграфі  29 (с.90) електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 5 (с. 91).
Домашнє завдання - вправа 7   (с.92).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xg8A9Re4Z7s


Урок №33 Чергування голосних.Чергування приголосних в українській мові. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення

 Опрацювати  правила у параграфі  31 (с.97) електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 5 (с. 99).
Домашнє завдання - вправа 7   (с.100).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MKJlxNaHXsI


Урок №3Контрольна робота  Есе на тему: «З чого зіткане щастя?»

 Завдання для виконання - написати есе на тему : "З чого зіткане щастя?".

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ZcFQMS4RfRU


Урок №35 Спрощення приголосних. Подвоєння та подовження приголосних 

 Опрацювати  правила у параграфі  32 (с.101) електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправи 2, 3 (с. 102).
Домашнє завдання - вправа 7   (с.104).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=pRJAMxPj7P8


Урок №36 Правопис префіксів. Правопис суфіксів

 Опрацювати  правила у параграфі  33-34 (с.105) електронного підручника                          https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html

 Виконати  вправу 5 (с. 106).
Домашнє завдання - вправа 7  (1) (с.108).

Переглянути відео за покликаннями 1. https://www.youtube.com/watch?v=X0tD2EjYDmE 2.https://www.youtube.com/watch?v=76KpFRIx0XI

Немає коментарів:

Дописати коментар

Матеріали для дистанційного навчання з професії: "Перукар (перукар-модельєр), манікюрниця"

  Тестові завдання  з української мови   для узагальнення засвоєних знань із теми:  " Орфографічна норма» для здобувачів першого ку...