3 група (українська література)

                                     Українська література

(3 група)  

ІІІ курс

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Підручник:

 Авраменко О. Українська література (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. середн. освіти/ Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2019. – 228 с.  

Електронна версія підручника

https://pick.net.ua/uk/11-class/2709-ukrainska-literatura

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

З м і с т     у р о к і в    т а

   з а в д а н н я    д л я    в и к о н а н н я


Урок №1 Література письменників емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники

 Опрацювати  с.151 - 152  електронного підручника                                         

Завдання для виконання -  Дати відповідь на питання:"Хто з поетів становили ядро "празької школи"?" (с.152) (письмово у зошиті)

Домашнє завдання - Закінчити речення "Серед прозаїків-емігрантів найвідомішими були... " (с.152) (письмово у зошиті)

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=r8gYSoxt77I

Урок №2 Євген Маланюк. Коротко про митця. Художнє осмислення героїчної і трагічної історії України в поезії «Уривок з поеми»

 Опрацювати  с.153, с.154-155  електронного підручника                                        

Завдання для виконання -  1.Прослухати поезію Є.Маланюка "Під чужим небом" (читає В.Василенко). 2.Визначити тему та ідею вірша (усно) https://www.youtube.com/watch?v=ogOvqkLCnSg

Домашнє завдання - написати хронологічну таблицю "Житя і творчість Євгена Маланюка"

Переглянути відео за покликанням 1. https://www.youtube.com/watch?v=ECeriPUbGJg  2.https://www.youtube.com/watch?v=hp08gjeywaY

Урок №3 «Напис на книзі віршів…» - ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків

 Опрацювати  с.156-157  електронного підручника                                        

Завдання для виконання -  1.Прослухати поезію Є.Маланюка "Напис на книзі віршів..." https://www.youtube.com/watch?v=Xw8eZgg79us. 

Домашнє завдання - ідейно-художній аналіз вірша (письмово) 

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=zhDVfeeTsOc

Урок 4 Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська позиція. «Тигролови» як український пригодницький роман

 Опрацювати  с.159 - 160  електронного підручника                                        

Завдання для виконання -  прочитати життєпис І.Багряного.

Домашнє завдання - написати хронологічну таблицю "Житя і творчість Івана Багряного", прочитати роман "Тигролови".

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=-gkhQH4a8xc

Урок 5 Проблема свободи й боротьби за визволення у романі «Тигролови» Івана Багряного

 Опрацювати  с.160 - 162  електронного підручника                                        

Завдання для виконання -  записати в зошит визначення пригодницького роману (с.162).

Домашнє завдання - Що символізує образ Григорія Многогрішного у  романі "Тигролови"? (Усно)

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=kbkwEeJAUUY

Урок 6-7 Участь українських письменників у Другій світовій війні. Олександр Довженко. Трагічна творча біографія митця. Відомий у світі кінорежисер , засновник поетичного кіно. Джерело вивчення історії його життя і трагічної доби – «Щоденник».

 Опрацювати усно с.164 - 168  електронного підручника                                        

Завдання для виконання -  записати в зошит що таке публіцистичність (с.167).

Домашнє завдання - написати хронологічну таблицю "Житя і творчість Олександра Довженка", прочитати кіноповість "Зачарована Десна".

Переглянути відео за покликанням 
https://www.youtube.com/watch?v=G3BuSjYn460

Урок 8 Поєднання минулого і сучасного у кіноповісті Олександра Довженка «Зачарована Десна»

 Прочитати  с.168 - 171  електронного підручника                                        

Текст твору https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=866

Завдання для виконання -  записати в зошит визначення кіноповісті (с.168).

Домашнє завдання - записати літературний паспорт кіноповісті "Зачарована Десна" https://dovidka.biz.ua/zacharovana-desna-analiz-tvoru/

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=W9I7-sRWumA&t=5s 

Урок 9 Олесь Гончар. Коротко про письменника. Загальна характеристика доробку. Творчий злет у 1960-ті роки

 Опрацювати усно с.178 - 179  електронного підручника                                        

Завдання для виконання -  написати коротку хронологічну таблицю "Житя і творчість Олександра Довженка". 

Домашнє завдання - прочитати новелу "Модри Камень".

Переглянути відео за покликанням  https://www.youtube.com/watch?v=t4JlTpSDu44

Урок 10 Мрії і дійсність у новелі Олеся Гончара «Модри Камень»

 Прочитати  с.180 - 181  електронного підручника                                        

Текст твору на с.182-187 електронного підручника.

Завдання для виконання -  пригадати і записати в зошит визначення новели (с.180).

Домашнє завдання - записати літературний паспорт новели "Модри Камень" https://dovidka.biz.ua/modry-kamin-analiz/

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=mjNIuIMTERw

Урок 11 Тематична контрольна робота

Завдання для виконання -  виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-literatura-pismennikiv-emigrantiv-1139486.html


Урок 12 Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне і соціальне

 Прочитати  с.188 - 189  електронного підручника                                        

Завдання для виконання - переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ALEz_QRcpoQ

Домашнє завдання - записати в зошит прізвища  письменників-шістдесятників (с.189).


Урок 13 Василь Симоненко. Коротко про митця. Поезії «Задивлюсь у твої зіниці», «Я…»

 Прочитати  с.190 - 193  електронного підручника                                        

Тексти творів на с.190-192 електронного підручника.

Завдання для виконання -   записати в зошит художні засоби із поезії "Задивляюсь у твої зіниці..." 

Домашнє завдання - записати в зошит художні засоби із поезії "Я..." 

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=2ogyjD3id9k

Урок 14 Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Дмитро Павличко. Вірші «Два кольори», «Я стужився, мила, за тобою…»

                                

 

Текст твору "Два кольори" (за першодруком)


Як я малим збирався навесні
Піти у світ незнаними шляхами,
Сорочку мати вишила мені
Червоними і чорними нитками.

Два кольори мої, два кольори,
Оба на полотні, в душі моїй оба,
Два кольори мої, два кольори:
Червоне — то любов, а чорне — то журба.


Мене водило в безвісті життя,
Та я вертався на свої пороги,
Переплелись, як мамине шиття,
Мої сумні і радісні дороги.

Мені війнула в очі сивина,
Та я нічого не везу додому,
Лиш горточок старого полотна
І вишите моє життя на ньому.

Два кольори мої, два кольори,
Оба на полотні, в душі моїй оба,
Два кольори мої, два кольори:
Червоне — то любов, а чорне — то журба.


Текст твору "Я стужився мила, за тобою"


Я стужився мила, за тобою,
З туги оберувся мимохіть
В явора, що, палений журбою,
Сам один між буками стоїть.

Грає листя на веснянім сонці,
А в душі – печаль, як небеса.
Він росте й співає явороньці,
І згорає від сльози роса.

Сніг летить колючий, ніби трина,
Йде зима й бескидами гуде.
Яворові сниться яворина
Та її кохання молоде.

Він не знає, що надійдуть люди,
Зміряють його на поруби,
Розітнуть йому печальні груди,
Скрипку зроблять із його журби.


Завдання для виконання   1. прочитати  с.194-196  електронного підручника 2.записати в зошит провідний мотив поезії "Два кольори".

Домашнє завдання - записати в зошит художні засоби із поезії "Я стужився, мила, за тобою...".

Переглянути відео за покликаннями 1.https://www.youtube.com/watch?v=Q3OP6AQ-2qU  2. https://www.youtube.com/watch?v=sw057qhBVIs 3. https://www.youtube.com/watch?v=sw057qhBVIs

Урок 15 Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми  в поезії

 Прочитати  с.197  електронного підручника                                        

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=_JkMshy0IBU

Домашнє завдання - записати в зошит основні відомості з життя поета  https://dovidka.biz.ua/hronologichna-tablitsya-ivan-drach/


Урок 16 «Балада про соняшник» - поетичний роздум про суть мистецтва

 Прочитати  с.198  електронного підручника                                        


Текст твору


В соняшника були руки і ноги,
Було тіло, шорстке і зелене.
Він бігав наввипередки з вітром,
Він вилазив на грушу,
і рвав у пазуху гнилиці,
І купався коло млина, і лежав у піску,
І стріляв горобців з рогатки.
Він стрибав на одній нозі,
Щоб вилити з вуха воду,
І раптом побачив сонце,
Красиве засмагле сонце,-
В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск,
Що їхало на велосипеді,
Обминаючи хмари на небі...
І застиг він на роки й століття
В золотому німому захопленні:
— Дайте покататися, дядьку!
А ні, то візьміть хоч на раму.
Дядьку, хіба вам шкода?!

Поезіє, сонце моє оранжеве!
Щомиті якийсь хлопчисько
Відкриває тебе для себе,
Щоб стати навіки соняшником.

Завдання для виконання   записати в зошит визначення балади (с.199).

Домашнє завдання - записати в зошит художні засоби із  "Балади про соняшник".

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jLi7FxXdDAY

Урок 17 Микола Вінграновський коротко про поета, прозаїка, кіномитця

 Прочитати  с.200  електронного підручника                                        

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=APKnlyQtm94

Домашнє завдання - записати в зошит основні відомості з життя поета  https://dovidka.biz.ua/mikola-vingranovskiy-hronologichna-tablitsya/



Урок 18 Поезія М.Вінграновського «У синьому небі я висіяв ліс...»

 Прочитати  с.201  електронного підручника                                        


Текст твору


У синьому небі я висіяв ліс,
У синьому небі, любов моя люба,
Я висіяв ліс із дубів і беріз,
У синьому небі з берези і дуба.

У синьому морі я висіяв сни,
У синьому морі на синьому глеї
Я висіяв сни із твоєї весни,
У синьому морі з весни із твоєї.

Той ліс зашумить, і ті сни ізійдуть,
І являть тебе вони в небі і в морі,
У синьому небі, у синьому морі…
Тебе вони являть і так і замруть.

Дубовий мій костур, вечірня хода,
І ти біля мене, і птиці, і стебла,
В дорозі і небо над нами із тебе,
І море із тебе… дорога тверда.

Завдання для виконання -   записати в зошит визначення терміну "асоціативність" (с.249)

Домашнє завдання - записати в зошит літературний паспорт поезії https://dovidka.biz.ua/u-sinomu-nebi-ya-visiyav-lis-analiz/. Вивчити напам'ять один із віршів поетів-шістдесятників (на вибір).

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jpzBpO00kOg


Урок 19 Григір Тютюнник. Коротко про письменника і його творчість

 Прочитати  с.203  електронного підручника                                        

Переглянути відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=B61ZZZHaWMk

Домашнє завдання - записати в зошит основні відомості з життя письменника  https://dovidka.biz.ua/hronologichna-tablitsya-grigora-tyutyunnika/


 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Культура мови і мовлення як складова успішної професійної самопрезентації

  12.06.2025 року Магалевич Галина Михайлівна, викладачка української мови, координатор центру кар’єри ВПУ №24 м.Заставна, провела заняття-б...